תהליך העבודה עם חברת השמה: מה מצופה ממך כמחפש עבודה?

חיפוש עבודה עשוי להיות משימה מאתגרת ולא פשוטה, במיוחד בשוק התחרותי הקיים כיום בארץ. כדי לייעל את התהליך, מחפשי עבודה רבים פונים לחברות השמה הפועלות כמתווכות ומסייעות למועמדים למצוא משרות מתאימות.

כל זאת תוך מתן ליווי מקצועי לאורך כל התהליך. אך גם למחפשי עבודה יש אחריות, וכדי שהתהליך יהיה אפקטיבי ויניב תוצאות, עליהם להיות מעורבים, ליזום ולהפגין מקצועיות. הנה כל הפרטים. 

תפקידה של חברת השמה 

חברת כוח אדם בחדרה או בכל מקום אחר בארץ משמשת כסוכנות השמה ומקשרת בין מחפשי עבודה למעסיקים המחפשים עובדים.

בין אם מחפשים עבודה זמנית, תפקיד קבוע או משהו באמצע, חברת השמה יכולה לייעל משמעותית את חיפוש העבודה.

 עם זאת, בעוד חברת כוח אדם מקלה על התהליך של חיפוש העבודה, הרי שמעורבותו של מחפש העבודה משחקת תפקיד פעיל ומשמעותי בתהליך.  

תהליך העבודה עם חברת השמה

מה מצופה ממחפש העבודה 

הצעד הראשון בעבודה עם חברת השמה הוא להכין קורות חיים מקצועיים המתארים בבירור את הכישורים, הניסיון ויעדי הקריירה.

 קורות החיים מהווים את הרושם הראשוני של המועמד והם חייבים להיות מלוטשים ולשקף את הכישורים של מחפש העבודה במדויק. חשוב להתייעץ עם חברת ההשמה כיצד כדאי לכתוב קורות חיים שיתאימו למשרה אליה מגישים מועמדות. 

במידה ומחפשים הזדמנויות במקומות ספציפיים, רצוי לפנות ישירות לחברות באזור, לדוגמא, חברת השמה באשקלון, ולהדגיש העדפות אזוריות כאלו ואחרות. 

פרואקטיביות בתהליך

בגלל שחברות השמה פועלות מול מספר רב של מועמדים ומעסיקים, חשוב שמחפשי העבודה יזמו פניות לנציג חברת ההשמה מולו הם עובדים, יבררו על אפשרויות פוטנציאליות שעלו לאחרונה  ויישארו מעודכנים. 

במקביל חשוב לא רק להסתמך על חברת ההשמה אלא להמשיך ולחפש הזדמנויות עבודה גם לבד, לבדוק מודעות דרושים חדשות ולברר על משרות פנויות. גישה זו מגדילה את הסיכויים למצוא את המקום הנכון מהר יותר.

ראיונות עבודה 

חברות כוח אדם מסייעות למועמדים להתכונן לראיונות על ידי מתן ייעוץ, ביצוע ראיונות דמה, או מתן פרטים על ציפיות המעסיק. האחריות של מחפש העבודה היא להגיע לראיונות בזמן, לבוש באופן מקצועי, ומצויד בידע על החברה.

לאחר הראיון, חשוב להיות בקשר עם חברת כוח אדם בנתניה או כל חברה אחרת ועם המעסיק הפוטנציאלי. החברה רוצה לקבל משוב איך הראיון עבר מנקודת המבט של המועמד, כדי לדעת להתאים טוב יותר הזדמנויות עתידיות. 

למעסיק מומלץ לשלוח דוא"ל עם הכרת תודה והבעת עניין בתפקיד כדי ליצור הבדלה ממועמדים אחרים. הכי חשוב זה להישאר אופטימיים, להתמיד מחד ולגלות סבלנות מאידך.

בין אם מדובר על חיפוש עבודה בצפון או בכל מקום אחר בארץ, להמשיך להגיש מועמדות למשרות ולהשתמש בכל חוויה כהזדמנות למידה. ככל שמעורבים יותר, כך גדלים הסיכויים להשיג את העבודה הרצויה.

מספר משרה
שם משרה
לא נבחר קובץ קו"ח

לא נמאס לך לשלוח קורות חיים לכל עבר
ולקבל תשובות שליליות?

הגיע הזמן לקבל ייעוץ והכוונה ראשוניים בחינם
לגבי קורות החיים שלכם!

דילוג לתוכן