ההבדלים בין חברת כוח אדם לחברת השמה

כאשר מחפשים עבודה או עובדים, למי נפנה? לחברת כוח אדם או לחברת השמה? האם בכלל יש הבדל ביניהן? התשובה היא כן. אמנם פעמים רבות המונחים "חברת כוח אדם" ו"חברת השמה" נחשבים לשמות שונים של אותו דבר, אולם בפועל הם מספקים צרכים שונים.

בואו נצלול להבדלים בין חברת כוח אדם וחברת השמה כדי להבין טוב יותר לאן כדאי לפנות בהתאם לצורך כזה או אחר.

מהי חברת כוח אדם?

 חברת כוח אדם מתמקדת בעיקר באספקת עובדים זמניים. לחברות אלו יש מאגר מועמדים המוקצים למעסיקים שונים לטווח קצר. חברת כוח האדם בעצם מציבה עובד שלה בחברה ומשלמת לו את שכרו, לא המעסיק.

עובדים דרך חברת כוח אדם מגיעים לרוב לשלושה חודשים ולאחר מכן יש אפשרות להאריך את תקופת ההעסקה או להפוך אותה לקבועה. כשעובד הופל לקבוע, החברה המעסיקה אותו מתחילה לשלם לו את שכרו.

עסקים נעזרים לעתים קרובות בחברת כוח אדם בחדרה או במקומות אחרים לאיוש תפקידים זמניים, תפקידים עונתיים, או לכסות היעדרויות קצרות טווח כגון חופשת לידה או מחלה.

ההבדלים בין חברת כוח אדם לחברת השמה

מהי חברת השמה?

חברת השמה, לעומת חברת כוח אדם, מתמחה בגיוס מועמדים למשרות קבועות. בניגוד לחברות כוח אדם, חברות ההשמה פועלות בעיקר כמתווכות בין מחפשי עבודה למעסיקים, ופועלות למציאת ההתאמה הטובה ביותר לטווח ארוך לשני הצדדים. 

ברגע שהמועמד מתקבל לעבודה, הוא הופך לעובד של החברה המעסיקה אותו. פניה לחברת השמה בעת חיפוש עבודה בצפון או באזורים נוספים בארץ, יכולה לפתוח הרבה אפשרויות עבור מחפשי עבודה.

הבדלים עיקריים

ההבדל העיקרי בין חברת כוח אדם לחברת השמה טמון באופי ההעסקה. חברות כוח אדם הן המעסיקות עובדים הנחשבים זמניים. החברה אחראית על העסקת העובד, ניהול שכרו, הטבות וכל חובות משפטיות אחרות.

חברת השמה מסייעת למועמדים למצוא משרות קבועות. כאשר יש התאמה מבחינת דרישות התפקיד וכישורי המועמד, הוא הופך לעובד החברה המעסיקה אותו. חברת ההשמה מקבלת תשלום עבור התיווך ומציאת העובד המתאים. 

היתרונות של כל אחד מהם

 עבור עסקים שאופי עבודתם הוא תנודי, למשל מושפע מעונתיות או זקוק לגמישות, חברות כוח אדם מציעות פתרון מעשי. הם מאפשרים לחברות להגדיל או להקטין את כוח העבודה שלהן ללא מחויבות ארוכת טווח של העסקה במשרה מלאה. לדוגמה, עסק המחפש כוח אדם בנתניה לפרויקט קצר טווח ייהנה משירותיה של חברת כוח אדם. 

לעומת זאת, חברות השמה הן אידיאליות עבור מעסיקים שרוצים להשקיע בגיוס טאלנטים לטווח ארוך. חברת השמה באשקלון או במקומות אחרים בארץ תוכל לסייע במציאת האנשים המתאימים  לפרויקטים ארוכי טווח.

לסיכום

חברות כוח אדם וחברות השמה ממלאות תפקידים משמעותיים במערכת התעסוקתית הרחבה, כל אחת משרתת מטרות שונות. סוגי השירותים השונים נותנים מענה נרחב למעסיקים ועובדים כאחד ומשלימים אחד את השני.

מספר משרה
שם משרה
לא נבחר קובץ קו"ח

לא נמאס לך לשלוח קורות חיים לכל עבר
ולקבל תשובות שליליות?

הגיע הזמן לקבל ייעוץ והכוונה ראשוניים בחינם
לגבי קורות החיים שלכם!

דילוג לתוכן